A

maanantai 2. marraskuuta 2020

22 vinkkiä hakukoneoptimointiin

 Seuraavassa tarkastelemme perusasioita, jotka sinun on tiedettävä hakukoneoptimoinnista, tieteenalasta, josta kaikkien organisaatiossasi tulisi ainakin olla tietoisia, ellei heillä ole kunnollista teknistä ymmärrystä.


Seuraavassa tarkastelemme perusasioita, jotka sinun on tiedettävä hakukoneoptimoinnista, kurista, jonka kaikkien organisaatiossasi tulisi ainakin olla tietoisia, ellei heillä ole kunnollista teknistä ymmärrystä.


Yksi kaikkien aikojen suosituimmista artikkeleistamme on viesti, jonka otsikko on SEO perusteet: 8 tärkeää sivustosi optimoinnissa. Se tekee edelleen liiketoimintaa meille liikenteen kannalta, mutta se julkaistiin ensimmäisen kerran huhtikuussa 2013, joten voit pitää tätä sen kauan myöhässä ja laajentuneena päivityksenä.


Mikä on hakukoneoptimointi?

Yksinkertaisesti, hakukoneoptimointi on kattava termi kaikille menetelmille, joilla voit varmistaa verkkosivustosi ja sen sisällön näkyvyyden hakukoneiden hakutulossivuilla (SERP).


Menetelmät vaihtelevat verkkosivustosi kulissien takana saavutettavista teknisistä käytännöistä (meillä on tapana kutsua tätä "sivun SEO: ksi") kaikkiin kampanjoihin, jotka ovat "sivun ulkopuolella", joita voit käyttää parantamaan sivustosi näkyvyyttä (link -rakennus, sosiaalisen median markkinointi).


Kun tässä artikkelissa puhutaan näkyvyydestä, tarkoitamme sitä, kuinka korkealla verkkosivustollasi SERP näkyy tietyille hakutermeille orgaanisissa tuloksissa. Orgaaniset tulokset tarkoittavat tuloksia, jotka näkyvät luonnollisesti sivulla, ei maksetuissa osioissa.


Miksi tarvitset hakukoneoptimointia?

Vahvan sivustoarkkitehtuurin rakentaminen ja selkeä navigointi auttavat hakukoneita indeksoimaan sivustosi nopeasti ja helposti. Tämä antaa ennen kaikkea vierailijoille hyvän kokemuksen sivustosi käytöstä ja kannustaa toistuviin vierailuihin. On syytä harkita, että Google kiinnittää yhä enemmän huomiota käyttökokemukseen.


Kun kyse on siitä, kuinka paljon liikennettä hakukoneet ohjaavat verkkosivustoosi, prosenttiosuus on huomattava ja ehkä selkein osoitus SEO: n tärkeydestä.


Vuonna 2014 Conductor ehdotti, että 64% kaikesta verkkoliikenteestä tulee orgaanisesta hausta, verrattuna 2%: iin sosiaalisesta, 6%: sta maksetusta hausta, 12% suorasta ja 15% muista viittauslähteistä.


Tämä vastaa omia tietojamme, ja noin 70-75% SEW-liikenteestä tulee orgaanisesta.


Kaikesta orgaanisesta liikenteestä todettiin vuonna 2015, että Google muodostaa yli 90% maailmanlaajuisesta orgaanisen haun liikenteestä. Joten tarvitset ilmeisesti vahvan läsnäolon Google SERP -palvelussa, mutta kuinka vahva?


No, tämän Advanced Web Ranking -tutkimuksen mukaan (jonka olen polttanut aiemmin keskustellessani siitä, kuinka dominoida Googlea) osoittaa, että ensimmäisessä SERP: ssä viiden parhaan tuloksen osuus on 67,60% kaikista napsautuksista ja tuloksista kuudesta kymmeneen osuus on vain 3,73%.


Siksi on erittäin tärkeää, että sivustosi näkyy viiden parhaan tuloksen joukossa.


Kuinka aiot saavuttaa tämän? Seuraavilla vihjeillä, jotka olen jakanut kahteen luokkaan: mitä hakukoneet etsivät ja ... rumpurulla ... mitä etsivät.


Mitä hakukoneet etsivät?

1) Osuvuus

Hakukoneet pyrkivät tarjoamaan osuvimmat tulokset hakijan kyselylle, olipa kyseessä yksinkertainen vastaus kysymykseen "Kuinka vanha Ryan Gosling on?" (vastauksen, jonka Google todennäköisesti antaa ilman, että sinun on poistuttava SERP: stä) monimutkaisempiin kysymyksiin, kuten "mikä on paras pihviravintola lähinnä minua?"


Se, miten hakukoneet tuottavat nämä tulokset, riippuu heidän omista sisäisistä algoritmeistaan, joita emme todennäköisesti koskaan todellakaan koskaan määritä, mutta on olemassa tekijöitä, joiden suhteen voit olla varma, vaikuttavat näihin tuloksiin, ja ne kaikki perustuvat osuvuuteen ... sijainti, hakuhistoria, kellonaika / vuosi jne.


2) Sisällön laatu

Julkaisetko säännöllisesti hyödyllisiä, hyödyllisiä artikkeleita, videoita tai muun tyyppisiä medioita, jotka ovat suosittuja ja hyvin tuotettuja? Kirjoitatko todellisille ihmisille eikä itse hakukoneelle? No, sinun pitäisi. Viimeisin Searchmetrics-tutkimus sijoitustekijöistä osoittaa, että Google on siirtymässä kohti pidemmän muotoista sisältöä, joka ymmärtää kävijän kokonaisuuden, sen sijaan, että käyttäisi suosittuihin hakulausekkeisiin perustuvia avainsanoja sisällön luomiseen.


Pohjimmiltaan, lakkaa huolehtimasta avainsanoista ja keskity käyttökokemukseen.


3) Käyttökokemus

Parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tarjoamiseksi on monia SEO-etuja. Tarvitset helposti navigoitavan, selkeästi haettavan sivuston, jolla on asiaankuuluva sisäinen linkitys ja siihen liittyvä sisältö. Kaikki sisältö, joka pitää kävijät verkkosivullasi ja on nälkäinen tutkimaan edelleen.


4) Sivuston nopeus

Kuinka nopeasti verkkosivusi latautuvat, on yhä enemmän hakukoneiden erottelija. Google voi pian alkaa merkitä tuloksia, jotka ovat isännöi Accelerated Mobile Page (AMP) -palvelussa, joten tämä voi olla vuoden 2016 "mobilegeddon". Puhutaan…


5) Laitteiden välinen yhteensopivuus

Onko verkkosivustosi ja sen sisältö optimoitu yhtä suureksi tietylle näytön koolle tai laitteelle? Muista, että Google on todennut, että reagoiva muotoilu on sen ensisijainen tapa optimoida mobiili.


6) Sisäinen linkitys

Olemme puhuneet eduista varmistaa, että sivustollasi on selkeä ja helppokäyttöinen navigointi, mutta on myös käytäntö, jonka toimittajat ja kirjoittajat voivat käyttää julkaistaessaan artikkeleita liikenteen ohjaamiseksi sivuston ympärille ja mikä voi lisätä luottamusta. signaalit Googlelle: sisäinen linkitys. (Katso mitä teimme siellä.)


Sisäisellä linkittämisellä on monia etuja:


Se tarjoaa yleisöllesi lisää lukuvaihtoehtoja. Niin kauan kuin ne ovat osuvia ja käytät selkeää ankkuritekstiä (napsautettavat korostetut sanat missä tahansa antaa-linkissä). Tämä voi auttaa vähentämään poistumisprosentteja.

Se auttaa parantamaan tiettyjen avainsanojen sijoitusta. Jos haluamme tämän artikkelin sijoittuvan termiin ”SEO perusasiat”, voimme aloittaa linkittämisen siihen muista viesteistä käyttämällä samanlaisen ankkuritekstin muunnelmia. Tämä kertoo Googlelle, että tämä viesti on merkityksellinen ihmisille, jotka hakevat hakutermejä "SEO". Jotkut asiantuntijat suosittelevat vaihtamaan ankkuritekstiä osoittamaan samalle sivulle kuin Google saattaa nähdä useita samanlaisia ​​käyttötapoja epäilyttävinä.

Se auttaa Googlea indeksoimaan sivustosi. Ne pienet Googlebotit, jotka lähetetään hakemaan uusia tietoja sivustoltasi, saavat paremman käsityksen siitä, kuinka hyödyllistä ja luotettava sisältösi on, sitä enemmän ne indeksoivat sisäisiä linkkejäsi.

7) Auktoriteetti

Viranomaisen verkkosivusto on sivusto, johon sen käyttäjät, toimialansa, muut verkkosivustot ja hakukoneet luottavat. Perinteisesti linkki viranomaisen verkkosivustolta on erittäin arvokas, koska sitä pidetään luottamuksen äänestyksenä. Mitä enemmän sinulla on ja mitä korkealaatuisempaa sisältöä tuotat, sitä todennäköisemmin myös omasta sivustostasi tulee viranomainen.


Kuten edellä mainitussa Searchmetrics-tutkimuksessa kuitenkin ehdotetaan, käänteisten linkkien ja sijoitusten välinen korrelaatio vähenee, joten ehkä ajan mittaan linkit eivät välttämättä ole SEO: lle niin tärkeitä kuin luulimme.


Tämän äskettäisen linkkejä koskevan markkinoinnin KPI: n kommentissa on hyvä argumentti, joka tarjoaa monipuolisia näkemyksiä aiheesta.


8) Sisällönkuvaus- ja otsikkotunnisteet

Sisällönkuvauksen saaminen ei välttämättä paranna sijoitustasi SERP: llä, mutta sinun on ehdottomasti käytettävä sitä ennen artikkelin julkaisemista, koska se voi lisätä mahdollisuuksiasi hakijan napsauttamaan tulosta.


Sisällönkuvaus on lyhyt kappale tekstiä, joka näkyy sivusi URL-osoitteen alla hakutuloksissa. Se on myös jotain, jota sinun pitäisi hallita sisällönhallintajärjestelmässäsi.


Tässä se on WordPressissä:


Kirjoita ytimekkäästi (alle 156 merkkiä on hyvä), selkeästi ja varmista, että se liittyy otsikkoosi ja itse artikkelin sisältöön.


Täältä löydät lisää ohjeita: kuinka kirjoittaa metakuvauksia SEO: lle.


Otsikkotunnisteita käytetään kertomaan hakukoneille ja kävijöille, mistä sivustossasi on kyse, mahdollisimman tarkasti ja tarkasti. Otsikkotagisi avainsanat näkyvät korostettuna hakukoneiden tuloksissa (jos kysely käyttää näitä avainsanoja), selaimen välilehdessä ja jakamalla sivustoasi ulkoisesti.


Voit kirjoittaa oman otsikkotunnistesi sivustosi HTML-koodin <head> -alueelle:

<head>

<title>Example Title</title>

</head>


Sinun tulisi käyttää muutamia tarkkoja avainsanoja, jotka kuvaavat sivua ja omaa tuotenimeäsi. Käytä kuitenkin vain asiaankuuluvia avainsanoja, ja tärkeintä on ottaa huomioon, että vaikka muotoilet hakukoneita, sinun tulisi kirjoittaa ihmisille.

Otsikkotunnisteiden täydellisestä oppaastamme löytyy paljon enemmän käytännön ohjeita.

9) Kaavamerkintä
Voit tehdä hakutuloksista houkuttelevamman lisäämällä Schema-merkinnän sivujesi HTML-koodiin. Tämä voi auttaa muuttamaan hakutuloksesi multimedian leikkikentäksi lisäämällä tähtiarvioita, asiakasarvioita, kuvia ja useita muita hyödyllisiä tietoja…

Schema on myös useimpien hakukoneiden, myös Googlen, ensisijainen merkintätapa, ja sen käyttö on melko yksinkertaista. Lisätietoja on kätevässä Schema-oppaassamme.

10) oikein merkityt kuvat
Monet ihmiset unohtavat sisällyttää alt-attribuutin, kun he lataavat kuvia sisältöönsä, mutta tämä on ehdottomasti asia, jota ei pidä unohtaa, koska Google ei voi "nähdä" kuviasi, mutta voi "lukea" alt-tekstiä.

Kuvailemalla alt-tekstissä olevaa kuvaa mahdollisimman tarkasti se lisää kuviesi mahdollisuutta näkyä Google-kuvahaussa.

Se parantaa myös pääsyä sivustoosi ihmisille, jotka käyttävät näytönlukuohjelmistoa.

11) Ikivihreä sisältö
Sen sijaan, että ripustaisit Internetiä nopean voiton uutisilla, joilla ei ole paljon näkemystä, miksi et julkaisi enemmän ikivihreää sisältöä.

Huolellisemmat, hyödyllisemmät ja käytännöllisempiin neuvoihin perustuvat artikkelit voivat johtaa valtaviin pitkäaikaisiin voittoihin liikenteen ajamisessa ja erittäin näkyvien sijaintien saamisessa SERP: issä.

Tässä on opas ikivihreän sisällön suunnitteluun ja luomiseen.

12) Verkkotunnukset
Sinun tulisi käyttää alihakemiston juurialueita (searchenginewatch.com/category/seo) aliverkkotunnusten (searchenginewatch.category.seo.com) sijaan, koska se on parempi koko sivuston arkkitehtuurille.

Sinun tulisi myös pysyä poissa yhdysviivoista (search-engine-watch.com) ja vaihtoehtoisista ylätason verkkotunnuksista (.biz .name .info), koska niitä pidetään roskapostina.

Avainsanarikkaan verkkotunnuksen käyttö voi johtaa Googlen tarkempaan tarkasteluun. Mozin mukaan Google on "priorisoinut sivustot, joissa on avainsanarikkaita verkkotunnuksia, jotka eivät ole muuten laadukkaita. Avainsanan käyttäminen verkkotunnuksessasi voi silti olla hyödyllistä, mutta se voi myös johtaa tarkempaan valvontaan ja hakukoneiden negatiiviseen sijoitusvaikutukseen - niin kulje huolellisesti. "

Varmista myös, että jos käytät sivustoa ilman www-sivua. etuliite, joku, joka kirjoittaa www.example.com, ohjataan edelleen sivustoosi. Jos näin ei tapahdu, Google voi olettaa, että kyse on kahdesta eri sivustosta ja näkyvyys saattaa vaarantua.

13) Otsikot ja pysyvät linkit
Artikkeliesi otsikoiden tulisi olla alle 55 merkkiä, jotta varmistetaan niiden täydellinen näkyvyys SERP-tiedostoissa. Varmista, että ne ovat röyhkeitä, houkuttelevia ja mahdollisimman kuvaavia (tämä on usein mahdotonta tasapainoa). Pysy kaukana clickbait-otsikoista, älä lupa jotain, jota sisältö ei tuota.

Pysyvän linkin (tai URL-osoitteen), jota voit yleensä muuttaa sisällönhallintajärjestelmässäsi sen jälkeen, kun se on asetettu automaattisesti, ei välttämättä tarvitse täsmää otsikon kanssa. Google on ilmoittanut, että voit käyttää kolmesta neljään avainsanaa ja asettaa tärkeimmät avainsanat etusijalle.

14) Kommentit
Älä sammuta kommenttijärjestelmääsi. Kun kukoistava yhteisö säännöllisten kommentoijien kanssa käy vuoropuhelua viesteidesi alla, osoittaa, että kävijät välittävät tarpeeksi sisällöstäsi, jotta he voivat joko esittää omia asiaankuuluvia näkökohtiaan tai kehua sitä tai tuhota siitä häikäilemättä. Joko niin, ainakin ihmiset lukevat sitä.

Ole vain varovainen suodatettaessa roskapostikommentteja tai poistamalla välittömästi kaikki liukastuneet. Nofollow-arvo kannattaa lisätä kommenttiosioon, jotta Google jättää huomiotta kaikki virheelliset linkit, joita saattaa esiintyä.

15) Paikallinen hakukoneoptimointi
Google näyttää tuloksia käyttäjille yhä enemmän heidän sijaintinsa perusteella. Tämä on erityisen tärkeää todellisessa maailmassa oleville yrityksille, jotka eivät halunnut kiinnittää etsijän huomiota juuri oikeaan aikaan, ts. Kävelemällä kadulla, matkapuhelimellaan ja etsimällä syötävää.

Sinun tulisi rekisteröityä Google My Businessiin ja varmistaa, että kaikki tietosi ovat paikkansa pitäviä ja ajantasaisia, kuten aukioloajat, yhteystiedot, asiakasarvostelut ja luokittelusi oikein.

16) Sosiaalinen
Ilmeisin tapa parantaa sivustosi näkyvyyttä ei-teknisillä hakukoneoptimointimenetelmillä on tietysti sosiaalisen median markkinointi.

Sinun on varmistettava, että olet läsnä kaikilla asiaankuuluvilla sosiaalisilla kanavilla (missä tahansa yleisösi onkin), eikä vain lähettää sisältöäsi kasvottomalla tavalla, vaan käyttämällä sitä asiakaspalvelukanavana ja vuorovaikutuksessa aidosti ihmisten kanssa , avulias ja viihdyttävä tapa.

Sosiaalisten signaalien ja hakusijoitusten välinen todellinen korrelaatio on paljon kiistelty aiheesta, mutta tässä on hyvä yleiskatsaus aiheesta.

Mitä hakukoneet EIVÄT etsi?
On olemassa monia "musta hattu" -käytäntöjä, jotka voivat vähentää Google-rangaistuksen täyden painon sivustollasi, joten on parasta välttää seuraavien tekemistä, vaikka se näyttää tuolloin loistavalta helpolta voitolta.

17) Avainsanatäyte
Avainsanojen liikakäyttö sivuillasi, varsinkin kun ne selvästi vaikuttavat sivustosi luettavuuteen. On kiistanalaista, käyttääkö Google edes edelleen avainsanoja sijoitustekijänä.

18) Linkkien ostaminen tai liiallinen linkkien vaihto
Ajatteletko lähestyä linkkitilaa? Älä vain tee sitä. Se ei ole edes sen arvoinen. Arvokkaimmat linkit sivustoosi ovat linkkejä, jotka ovat peräisin omalla kapealla olevilta viranomaisilta.

19) ärsyttävät mainokset
Kaikki liian tunkeileva, joka tuhoaa sisällön lukemisen ilon ja hidastaa sivuston nopeutta.

20) Mobiilisovellusten välimainokset
Jos esität mobiilikäyttäjille koko näytön ilmoituksen sovelluksesi lataamiseksi, Google ei pidä sinua enää mobiililaitteille sopivana.

21) Päällekkäinen sisältö
Jos Google löytää kaksi samanlaista sisältöä joko omalta sivustoltasi tai muulta, josta et edes tiedä, se indeksoi vain yhden näistä sivuista. Sinun tulisi olla tietoinen kaavinsivustoista, sisällön varastamisesta automaattisesti ja julkaisemisesta omana. Tässä Graham Charltonin perusteellinen tutkimus siitä, mitä tehdä, jos sisältösi toimii paremmin jollekulle muulle.

22) Piilotettu teksti ja linkit
On olemassa tapoja manipuloida sijoituksia, joita käyttäjä ei ehkä koskaan näe, mutta Google todennäköisesti löytää ja rankaisee sinua.

Pysy kaukana valkoisen tekstin käytöstä valkoisella taustalla, tekstin sijoittamisesta ruudun ulkopuolelle, fonttikoon nollasta asettamiseen tai linkin piilottamiseen yksittäiseen merkkiin, kuten pilkku tai piste.

Kiusaus laittaa linkki viimeiseen pisteeseen oli uskomattoman suuri.

Aivan, siinä muistiinpanossa olen valmis. Tämä ei selvästikään ole kaikki, mitä voit tehdä auttaaksesi alkuperäisiä SEO-ponnistelujasi, mutta se on ainakin hyvä perusta

Kerro minulle, jos olen unohtanut jotain elintärkeää tai minulla on jotain vikaa ...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti