Seuraavassa tarkastelemme perusasioita, jotka sinun on tiedettävä hakukoneoptimoinnista, tieteenalasta, josta kaikkien organisaatiossasi tulisi ainakin olla tietoisia, ellei heillä ole kunnollista teknistä ymmärrystä.
Seuraavassa tarkastelemme perusasioita, jotka sinun on tiedettävä hakukoneoptimoinnista, kurista, jonka kaikkien organisaatiossasi tulisi ainakin olla tietoisia, ellei heillä ole kunnollista teknistä ymmärrystä.
Yksi kaikkien aikojen suosituimmista artikkeleistamme on viesti, jonka otsikko on SEO perusteet: 8 tärkeää sivustosi optimoinnissa. Se tekee edelleen liiketoimintaa meille liikenteen kannalta, mutta se julkaistiin ensimmäisen kerran huhtikuussa 2013, joten voit pitää tätä sen kauan myöhässä ja laajentuneena päivityksenä.
Mikä on hakukoneoptimointi?
Yksinkertaisesti, hakukoneoptimointi on kattava termi kaikille menetelmille, joilla voit varmistaa verkkosivustosi ja sen sisällön näkyvyyden hakukoneiden hakutulossivuilla (SERP).
Menetelmät vaihtelevat verkkosivustosi kulissien takana saavutettavista teknisistä käytännöistä (meillä on tapana kutsua tätä "sivun SEO: ksi") kaikkiin kampanjoihin, jotka ovat "sivun ulkopuolella", joita voit käyttää parantamaan sivustosi näkyvyyttä (link -rakennus, sosiaalisen median markkinointi).
Kun tässä artikkelissa puhutaan näkyvyydestä, tarkoitamme sitä, kuinka korkealla verkkosivustollasi SERP näkyy tietyille hakutermeille orgaanisissa tuloksissa. Orgaaniset tulokset tarkoittavat tuloksia, jotka näkyvät luonnollisesti sivulla, ei maksetuissa osioissa.
Miksi tarvitset hakukoneoptimointia?
Vahvan sivustoarkkitehtuurin rakentaminen ja selkeä navigointi auttavat hakukoneita indeksoimaan sivustosi nopeasti ja helposti. Tämä antaa ennen kaikkea vierailijoille hyvän kokemuksen sivustosi käytöstä ja kannustaa toistuviin vierailuihin. On syytä harkita, että Google kiinnittää yhä enemmän huomiota käyttökokemukseen.
Kun kyse on siitä, kuinka paljon liikennettä hakukoneet ohjaavat verkkosivustoosi, prosenttiosuus on huomattava ja ehkä selkein osoitus SEO: n tärkeydestä.
Vuonna 2014 Conductor ehdotti, että 64% kaikesta verkkoliikenteestä tulee orgaanisesta hausta, verrattuna 2%: iin sosiaalisesta, 6%: sta maksetusta hausta, 12% suorasta ja 15% muista viittauslähteistä.
Tämä vastaa omia tietojamme, ja noin 70-75% SEW-liikenteestä tulee orgaanisesta.
Kaikesta orgaanisesta liikenteestä todettiin vuonna 2015, että Google muodostaa yli 90% maailmanlaajuisesta orgaanisen haun liikenteestä. Joten tarvitset ilmeisesti vahvan läsnäolon Google SERP -palvelussa, mutta kuinka vahva?
No, tämän Advanced Web Ranking -tutkimuksen mukaan (jonka olen polttanut aiemmin keskustellessani siitä, kuinka dominoida Googlea) osoittaa, että ensimmäisessä SERP: ssä viiden parhaan tuloksen osuus on 67,60% kaikista napsautuksista ja tuloksista kuudesta kymmeneen osuus on vain 3,73%.
Siksi on erittäin tärkeää, että sivustosi näkyy viiden parhaan tuloksen joukossa.
Kuinka aiot saavuttaa tämän? Seuraavilla vihjeillä, jotka olen jakanut kahteen luokkaan: mitä hakukoneet etsivät ja ... rumpurulla ... mitä etsivät.
Mitä hakukoneet etsivät?
1) Osuvuus
Hakukoneet pyrkivät tarjoamaan osuvimmat tulokset hakijan kyselylle, olipa kyseessä yksinkertainen vastaus kysymykseen "Kuinka vanha Ryan Gosling on?" (vastauksen, jonka Google todennäköisesti antaa ilman, että sinun on poistuttava SERP: stä) monimutkaisempiin kysymyksiin, kuten "mikä on paras pihviravintola lähinnä minua?"
Se, miten hakukoneet tuottavat nämä tulokset, riippuu heidän omista sisäisistä algoritmeistaan, joita emme todennäköisesti koskaan todellakaan koskaan määritä, mutta on olemassa tekijöitä, joiden suhteen voit olla varma, vaikuttavat näihin tuloksiin, ja ne kaikki perustuvat osuvuuteen ... sijainti, hakuhistoria, kellonaika / vuosi jne.
2) Sisällön laatu
Julkaisetko säännöllisesti hyödyllisiä, hyödyllisiä artikkeleita, videoita tai muun tyyppisiä medioita, jotka ovat suosittuja ja hyvin tuotettuja? Kirjoitatko todellisille ihmisille eikä itse hakukoneelle? No, sinun pitäisi. Viimeisin Searchmetrics-tutkimus sijoitustekijöistä osoittaa, että Google on siirtymässä kohti pidemmän muotoista sisältöä, joka ymmärtää kävijän kokonaisuuden, sen sijaan, että käyttäisi suosittuihin hakulausekkeisiin perustuvia avainsanoja sisällön luomiseen.
Pohjimmiltaan, lakkaa huolehtimasta avainsanoista ja keskity käyttökokemukseen.
3) Käyttökokemus
Parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tarjoamiseksi on monia SEO-etuja. Tarvitset helposti navigoitavan, selkeästi haettavan sivuston, jolla on asiaankuuluva sisäinen linkitys ja siihen liittyvä sisältö. Kaikki sisältö, joka pitää kävijät verkkosivullasi ja on nälkäinen tutkimaan edelleen.
4) Sivuston nopeus
Kuinka nopeasti verkkosivusi latautuvat, on yhä enemmän hakukoneiden erottelija. Google voi pian alkaa merkitä tuloksia, jotka ovat isännöi Accelerated Mobile Page (AMP) -palvelussa, joten tämä voi olla vuoden 2016 "mobilegeddon". Puhutaan…
5) Laitteiden välinen yhteensopivuus
Onko verkkosivustosi ja sen sisältö optimoitu yhtä suureksi tietylle näytön koolle tai laitteelle? Muista, että Google on todennut, että reagoiva muotoilu on sen ensisijainen tapa optimoida mobiili.
6) Sisäinen linkitys
Olemme puhuneet eduista varmistaa, että sivustollasi on selkeä ja helppokäyttöinen navigointi, mutta on myös käytäntö, jonka toimittajat ja kirjoittajat voivat käyttää julkaistaessaan artikkeleita liikenteen ohjaamiseksi sivuston ympärille ja mikä voi lisätä luottamusta. signaalit Googlelle: sisäinen linkitys. (Katso mitä teimme siellä.)
Sisäisellä linkittämisellä on monia etuja:
Se tarjoaa yleisöllesi lisää lukuvaihtoehtoja. Niin kauan kuin ne ovat osuvia ja käytät selkeää ankkuritekstiä (napsautettavat korostetut sanat missä tahansa antaa-linkissä). Tämä voi auttaa vähentämään poistumisprosentteja.
Se auttaa parantamaan tiettyjen avainsanojen sijoitusta. Jos haluamme tämän artikkelin sijoittuvan termiin ”SEO perusasiat”, voimme aloittaa linkittämisen siihen muista viesteistä käyttämällä samanlaisen ankkuritekstin muunnelmia. Tämä kertoo Googlelle, että tämä viesti on merkityksellinen ihmisille, jotka hakevat hakutermejä "SEO". Jotkut asiantuntijat suosittelevat vaihtamaan ankkuritekstiä osoittamaan samalle sivulle kuin Google saattaa nähdä useita samanlaisia käyttötapoja epäilyttävinä.
Se auttaa Googlea indeksoimaan sivustosi. Ne pienet Googlebotit, jotka lähetetään hakemaan uusia tietoja sivustoltasi, saavat paremman käsityksen siitä, kuinka hyödyllistä ja luotettava sisältösi on, sitä enemmän ne indeksoivat sisäisiä linkkejäsi.
7) Auktoriteetti
Viranomaisen verkkosivusto on sivusto, johon sen käyttäjät, toimialansa, muut verkkosivustot ja hakukoneet luottavat. Perinteisesti linkki viranomaisen verkkosivustolta on erittäin arvokas, koska sitä pidetään luottamuksen äänestyksenä. Mitä enemmän sinulla on ja mitä korkealaatuisempaa sisältöä tuotat, sitä todennäköisemmin myös omasta sivustostasi tulee viranomainen.
Kuten edellä mainitussa Searchmetrics-tutkimuksessa kuitenkin ehdotetaan, käänteisten linkkien ja sijoitusten välinen korrelaatio vähenee, joten ehkä ajan mittaan linkit eivät välttämättä ole SEO: lle niin tärkeitä kuin luulimme.
Tämän äskettäisen linkkejä koskevan markkinoinnin KPI: n kommentissa on hyvä argumentti, joka tarjoaa monipuolisia näkemyksiä aiheesta.
8) Sisällönkuvaus- ja otsikkotunnisteet
Sisällönkuvauksen saaminen ei välttämättä paranna sijoitustasi SERP: llä, mutta sinun on ehdottomasti käytettävä sitä ennen artikkelin julkaisemista, koska se voi lisätä mahdollisuuksiasi hakijan napsauttamaan tulosta.
Sisällönkuvaus on lyhyt kappale tekstiä, joka näkyy sivusi URL-osoitteen alla hakutuloksissa. Se on myös jotain, jota sinun pitäisi hallita sisällönhallintajärjestelmässäsi.
Tässä se on WordPressissä:
Kirjoita ytimekkäästi (alle 156 merkkiä on hyvä), selkeästi ja varmista, että se liittyy otsikkoosi ja itse artikkelin sisältöön.
Täältä löydät lisää ohjeita: kuinka kirjoittaa metakuvauksia SEO: lle.
Otsikkotunnisteita käytetään kertomaan hakukoneille ja kävijöille, mistä sivustossasi on kyse, mahdollisimman tarkasti ja tarkasti. Otsikkotagisi avainsanat näkyvät korostettuna hakukoneiden tuloksissa (jos kysely käyttää näitä avainsanoja), selaimen välilehdessä ja jakamalla sivustoasi ulkoisesti.
Voit kirjoittaa oman otsikkotunnistesi sivustosi HTML-koodin <head> -alueelle:
<head>
<title>Example Title</title>
</head>
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti