A

maanantai 2. marraskuuta 2020

Hakukoneoptimointi askel askeleelta vuonna 2020

 Arvaa kuinka monta blogiviestiä ihmiset julkaisevat päivittäin.


Mitään ideoita?


Pelkästään WordPress-käyttäjät julkaisevat päivittäin yli 2 miljoonaa viestiä. Se tulee 24 blogikirjoitukseen joka sekunti.


Tämä tarkoittaa sitä, että käyttäjät julkaisivat noin 216 blogiviestiä, kun luet näitä viittä virkettä.


Ja se laskee vain WordPress-käyttäjät. Jos laskisimme kaikki blogiviestit, se olisi varmasti suurempi.


Tämän vuoksi on eräänlainen vaikea erottua. Mutta sinun on, jos haluat tehdä blogistasi menestyvän.


Vaikka vietän usein 4-5 tuntia blogikirjoitusten kirjoittamisessa, kymmenen minuuttia, jonka käytän kunkin viestin optimointiin, ovat helposti tärkeimmät.


Ei ihme, että miljoonat ihmiset käyttävät Googlen termiä "SEO" joka kuukausi.


Joka päivä ihmiset tekevät yli 2,2 miljoonaa hakua. Ja se on vain Googlessa - sanomatta mitään muista hakukoneista.


Siksi näyttäminen Googlen etusivulla voi olla ratkaiseva tekijä menestyvän yrityksen ja konkurssiin joutuneen yrityksen välillä.


Mutta mitä SEO tarkoittaa edes?


Luultavasti tiedät, että se tarkoittaa hakukoneoptimointia, mutta mitä sinun on optimoitava?


Onko se muotoilu? Vai onko se kirjoittaminen? Tai ehkä linkit.


Kyllä, kyllä, ja kyllä ​​- se on kaikki ja enemmän.


Aloitetaan kuitenkin tämä SEO-opas alusta.


Määritelmä: SEO tarkoittaa hakukoneoptimointia. Mikä on korkea sijoitus hakukoneessa maksamattomassa osassa, joka tunnetaan myös nimellä orgaaniset luettelot.


Selvä, käännetään se englanniksi. Tässä on minun mennä siihen:


Hakukoneoptimointi (SEO) on prosessi, jolla optimoidaan verkkosisältösi niin, että hakukone haluaa näyttää sen huipputuloksena tietyn avainsanan hauissa.


Haluan hajottaa sen vielä pidemmälle:


SEO: n suhteen olet sinä, hakukone ja hakija. Jos sinulla on artikkeli vegaanisen lasagnen valmistamisesta, haluat, että hakukone (joka 90 prosentissa tapauksista on Google) näyttää sen huipputuloksena kaikille, jotka hakevat sanaa vegaaninen lasagne.


Hakukoneoptimointi on taika, jota sinun täytyy työskennellä artikkelin parissa, jotta Google todennäköisesti sisällyttää viestisi yhtenä parhaista tuloksista aina, kun joku hakee kyseistä avainsanaa.


Kaivamme syvälle hakukoneoptimointiin, mutta voit siirtyä mihin tahansa sinua kiinnostavaan osioon:


Yleiskatsaus

Valkoinen hattu vs. musta hattu

Siivous talosi sisällä ja ulkopuolella: sivun hakukoneoptimointi vs. sivun ulkopuolinen hakukoneoptimointi

Sivun hakukoneoptimointi

Sivun ulkopuolinen hakukoneoptimointi



Yleiskatsaus

Miltä tuo taika näyttää, ja miksi sillä edes on merkitystä?


Kuten sanoin aiemmin, valtaosa online-kokemuksista alkaa hakukoneesta, ja lähes 75% hakijoista aloittaa haut Googlessa.


Yhdistä se siihen tosiasiaan, että viisi ensimmäistä Google-tulosta saa 67% kaikista napsautuksista, ja saat käsityksen siitä, miksi hakukoneoptimointi on niin tärkeää.


Verkossa liikkuu vitsi, joka korostaa kuinka tärkeää on päästä Googlen ensimmäiselle sivulle:


Jos sinun on koskaan piilotettava kuollut ruumis, sijoita se Google-hakutulosten toiselle sivulle.


Jos blogikirjoituksesi, artikkelisi tai tuotteesi on jollakin muulla Google-hakutulosten sivulla kuin ensimmäisellä, se vastaa sitä, että se ei ole ollenkaan sijoitusta.


Mutta jotta ymmärtäisit kuinka näkyä ensin hakukoneiden tuloksissa, sinun on ensin tiedettävä, miten haku edes toimii.


Kuinka haku toimii:


Nyt kun sinulla on käsitys SEO: n perusteista, tarkastelen joitain sen osia yksityiskohtaisesti.


Vaikka Google vartioi hakualgoritmiaan melko hyvin, eivätkä kaikki yli 200 määrittävästä tekijästä ole julkisia, Backlinko teki hienoa työtä kokoamalla mahdollisimman monet niistä yhdeksi suureksi listaksi.


Mutta ensin minun on saatava yksi asia selväksi. SEO-voimalla on kaksi puolta, ja sinun on valittava omasi juuri nyt.


Valkoinen hattu vs. musta hattu

Kuten tiedätte, pelaan pitkäaikaista yrittäjyyspeliä sen sijaan, että vain yrittäisin saada siitä nopeasti rahaa.


Sama on hakukoneoptimoinnilla. Jotkut ihmiset pyrkivät tekemään muutaman suuren todella nopeasti, kun taas toiset ovat siinä pitkiä matkoja.


Jos haluat työskennellä hakukoneoptimoijana rikastumisnopeuden tavoin, päädyt todennäköisesti tekemään mustan hatun hakukoneoptimointia.


Tämän tyyppinen hakukoneoptimointi keskittyy sisällön optimointiin vain hakukoneita varten, ottamatta huomioon ollenkaan ihmisiä. Koska on olemassa monia tapoja taivuttaa ja rikkoa sääntöjä saadaksesi sivustosi korkealle, nämä ovat erinomainen tapa mustan hatun hakukoneoptimoijille ansaita muutama tuhat dollaria nopeasti.


Viime kädessä tämä lähestymistapa johtaa roskasisältöisiin, pahoihin sivuihin, jotka usein kielletään erittäin nopeasti. Se johtaa usein ankaraan rangaistukseen markkinoijalle, mikä pilaa heidän mahdollisuutensa rakentaa jotain kestävää tulevaisuudessa.


Saatat tehdä muutaman suurenmoisen tällä tavalla, mutta sinun on jatkuvasti etsittävä hakukoneiden päivityksiä ja keksittävä uusia tapoja väistää sääntöjä.


Valkoisen hatun SEO on toisaalta tapa rakentaa kestävää verkkoliiketoimintaa. Jos teet hakukoneoptimointia tällä tavalla, keskityt ihmisihmiseen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti